zaterdag 31 maart 2012

Project kinderwagen gestart :-)


Vandaag ben ik begonnen met de kinderwagen die je vind bij kreateja. Ik had al een prototype gemaakt om te kijken of het mij uberhaupt wel zou lukken. Helemaal in het zwart, omdat ik van dat karton toch een overvloed heb. Hier zie je hem.

Ik zit wel nog in de knoei met het handvat van de kinderwagen, omdat op een fatsoenlijke manier te bevestigen.
De koets wordt lichtblauw, vermits mijn collega moet bevallen van een zoontje.
hier zie je de eerste stap, van de volgende stappen ga ik jullie ook op de hoogte houden.
de vorderingen ga ik gewoon hieronder posten.
 De haaientanden zijn geknipt om de boog te kunnen vormen.
Allemaal netjes geplooid
 De cirkel voor de zijkanten
Mooi in twee geknipt zodat je 4 delen krijgt waar je de haaientanden tussen kan plakken.
Alles mooi bekleed met een designpapiertje.
 Het in mekaar steken is iets moeilijker :-)
 Maar met de nodige  paperclips lukt het aardig.
Dit was een andere karwei. Ik ben helemaal niet handig met de randjespons, dus het was even stress voor 8 lange repen te maken. Deze ga ik even aanzetten met lichtblauwe inkt.
Project mislukt :-( Morgen opnieuw van 0 beginnen. Met de banden van de kap liep het ernstig fout. Nu heb ik ze allemaal met 2 mm verschil gemaakt, dus duimen maar.
 Dit zijn de nieuwe banden, dus begonnen met 30 cm, dan 30,2 - 30,4 enz. Terug aangezet met destressinkt. En de brads eraan gezet.
 Gaatje maken in de zijkant van koets, juist in het midden.
 En nu even diep in en uit ademen, dubbelzijdige plakband klaar leggen en starten maar. Eens dat ik zag dat 1 band goed ging , plakte ik hem vast met een heel klein stukje dubbelzijdige plakband, en zo ben ik band voor band verder gegaan.
 En JAAAA het is gelukt, ze staan er allemaal!
 Het trok nog allemaal een beetje scheef, maar een beetje duwen en lichtjes plooien en het staat recht. Je ziet nu ook dat de binnenkant nog niet is afgewerkt.
Hier komt nog een halve cirkel tegen, zodat je de achterkant van de brad niet meer ziet.
Nu nog de houders eraan vast maken, en dan kunnen we gaan piekeren over het saté stokje

  Wielen in wording. Ik heb speciaal 8 cirkels gebruikt omdat het steviger is. Ze zijn uitgesneden met de kleinste nestabilitie.
De afgewerkte wielen: de bloemen zijn gemaakt met een pons van Nellie snellen. En in het midden een strassteentje in de vorm van een bloemetje.
 Hihi een koets met wielen!!
 Jullie weten dat ik in de rats zat om de duwstaaf te bevestigen. Nu heb ik twee maal het malletje van Marianne Design gebruikt en verspringend op mekaar gekleefd zodat er een spatie ontstaat waar mijn stokje in past.
 Voor de duwstaaf heb ik een satéprikker gebruikt en afgewerkt met twee kleine piepschuimen bolletjes. Die waren per zak te koop in de wibra in allerlei kleuren. Het geheel heb ik zilver gespoten met interieur verf, zo van die kerst spuitbussen. Hier hangt het te drogen.
 Bolletjes eraf, staafje erin en bolletjes er terug op, zo kan het niet meer weg.

En zo ziet het geheel eruit. Nu moet ik alles nog een beetje opfleuren. Ik ga geen foto's meer posten, enkel dan wanneer het helemaal klaar is. Hopelijk vonden jullie dit even leuk als ik.
De mislukte kinderwagen ben ik aan het omtoveren in een paasmandje :-)

7 opmerkingen:

Unknown zei

dat belooft wat.

Jolanda zei

dat ziet er al prachtig uit Frouwke:0)
grtz jolanda

Ria zei

Wat een leuk project is dit zeg.
Gr Ria

Annette zei

Wat een leuk idee, super hoor! succes!
xoxo Annette

Unknown zei

Ziet er al super uit

Unknown zei

wow

*mieke* zei

Heel erg leuk om je kinderwagen tot leven te zien komen Frouwke! Een heel karwei, maar meer dan de moeite waard vind ik! Ik ben blij dat ik je zo heb weten te inspireren:-)
Groetjes Mieke