zaterdag 10 maart 2012

Workshop bloemetjes

Ik ga proberen uit te leggen aan de hand van foto's hoe je zo een bloemetje maakt.

 Je zoekt een pons met een heel klein hartje, en knipt een smalle strook papier.


Als je de pons omdraait kan je zien of je juist het hartje hebt, draai de pons terug om en pons het hartje uit. Ga zo verder tot je er een stuk of 10 (of meer) hebt.
 Deze kleine hartjes worden dan nog eens in 2 geknipt zodat je allemaal kleine druppeltjes krijgt.

 Neem een pincet met een scherpe punt en vouw de druppel rond de punt van de pincet zodat ze een beetje omhoog krullen aan de zijkant.
 Neem je hobbykit of silicoon en spuit een klein hoopje ( een klein erwtje groot) op een stukje kaartenkarton, bij voorkeur iets met relief. (ik heb linnen gebruikt, zo kan ik de bloem later van het papier halen)
 Zet nu je gevouwen druppels in je silicoon, aan de onderkant beginnen.
 Maak de cirkel volledig rond.
Dan doe je de volgende cirkel, en de laatste cirkel heeft 3 of 4 blaadjes.
Met deze pons maak ik de blaadjes. Die ik als afwerking helemaal onderaan in de silicoon steek.
En helemaal als laatste strooi ik er wat glitter over om de silicoon te bedekken die eventueel nog zichtbaar is.
Laat alles goed drogen. Nadien kan je met een hobbymesje er onderdoor gaan zodat je bloemetje los komt van het papier. Denk er wel aan dat je ze nadien moet opkleven met lijm want dubbelzijdige plakband kleeft niet op silicoon.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en wie weet heb je er nog wat aan ook :-)
Prettig weekend allemaal.

4 opmerkingen:

Unknown zei

goede uitleg!

Zussenknutsel zei

Leuk hoor!

Ethel Leurs zei

Fantastisch idee!
Fijne zondag,
Ethel

Annette zei

Mooie tutorial! Erg leuk en ik houd het in gedachten, want ik vind het bloemetje prachtig!
xoxo Annette